Bedrijven kunnen er tegenwoordig niet meer omheen: marketing wordt een steeds belangrijker onderdeel van de bedrijfsvoering en het is bijna raar als je er niet aan mee doet. Het is dé manier om je merk, producten of diensten kenbaar te maken bij de doelgroep. Een goede marketingcampagne met een mooi verhaal is hierbij noodzakelijk. Maar hoe kun je klanten nu voor je winnen door middel van marketing? Je leest het hier!

Merk kenbaar maken

Als je een nieuw product of dienst lanceert, wil je dit natuurlijk zo snel mogelijk kenbaar maken bij de doelgroep. Hierdoor zullen klanten naar je toekomen en dus een product of dienst afnemen als dit relevant genoeg voor hen is. Er zijn drie manieren waarop je dit kunt communiceren, namelijk: mond-tot-mond reclame, gratis publiciteit en adverteren. Begin in ieder geval altijd met mond-tot-mond reclame. Dit is én de goedkoopste manier én op deze manier gaat het balletje vanzelf rollen, aangezien iedereen weer mensen kent waar ze het tegen kunnen vertellen. Dit kun je verder aanvullen met gratis publiciteit en advertenties. Het voordeel van adverteren is dat je een grote groep mensen in één keer kunt bereiken.

Communiceer

Bij het werven van klanten en het promoten van je merk, is het erg belangrijk dat je open en eerlijk communiceert. De huidige consument trapt niet meer in verkooppraatjes. Als je doet aan leadgeneratie, zoals leadgeneratie marketing voor de maritieme sector, heeft het dus geen zin om een standaard verhaal te promoten. Verdiep je daarom eerst goed in de consument en wat zij belangrijk vinden. Zo krijg je een relevant verhaal waar potentiële klanten wél interesse in hebben. communiceer op een transparante manier waar de organisatie voor staat en blijf zo dicht mogelijk bij het merk. Het heeft geen zin om valse beloftes te doen die je vervolgens niet kunt waarmaken.