Life Sciences is een zeer snel groeiende sector die steeds belangrijker is voor de economie en de maatschappij. De Live chat service is in de Life sciences branche een toegevoegde waarde. In deze branche komen er veel informatieve vragen binnen.  Als er een live chat service aanwezig is bij een bedrijf in de Life sciences branche, kan er via de chat al veel informatie worden verschaft aan de klant. Doordat het bedrijf de vragen zelf niet meer hoeft te beantwoorden, word er een hoop tijd bespaard. De live chat service is 72 uur per week online, hier kunnen klanten met alle vragen komen die met het desbetreffende bedrijf te maken hebben.  

Websitebezoekers zullen eerder met een vraag komen als er een live chat op de website staat. De live chat is een laagdrempelige manier van communiceren voor de klant. Hierdoor zal een klant eerder via de chat een vraag stellen, dan via een contactformulier. Als een klant verder goed wordt geholpen in de chat, geven ze eerder contactgegevens door. 

Chatkracht vraagt aan het begin van een samenwerking de klant altijd vraagt om een kenniscentrum in te vullen. Hierdoor kunnen er kwalitatief goede antwoorden worden gegeven op de vragen van de klanten. Als een klant geïnteresseerd is in een van de producten of diensten van een bedrijf, probeert Chatkracht de contactgegevens van de klant te achterhalen. Hierdoor heeft een bedrijf een warme lead. Het bedrijf hoeft dan alleen nog maar de sale te maken.  

De vraag van de klant wordt binnen 30 seconden opgepakt en hierdoor hoeft de klant nooit lang te wachten op een antwoord. De live chat service is dus een erg handige manier van communiceren met de klant. 

Kortom, de live chat service is voor de Life sciences sector een toegevoegde waarde. Het bedrijf bespaart erg veel tijd en moeite aan het beantwoorden van informatieve vragen. Ook zal het bedrijf warme leads ontvangen.