De rollen van conversiespecialisten variëren afhankelijk van de branche, zoals leadconversiespecialisten en dataconversiespecialisten. Ze communiceren met gebruikers en belanghebbenden in het bedrijf voor soepele overgangen, documentatie en training. Deze specialisten werken aan het verzenden en escaleren van helpdesktickets naar hun IT-personeel, doen aanbevelingen voor systeemverbeteringen en creëren meerdere macro’s voor het converteren van gegevens voor kortere doorlooptijden van de verwerking en grotere nauwkeurigheid op verschillende verwerkingsafdelingen. Ze zijn ook verantwoordelijk voor het opzetten van auditprocessen voor de kwaliteitsborging van de overdracht van gegevens van de ene bron naar de andere.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Beheer belangrijke conversiepunten in de marketingtrechter
  • Beheer en optimaliseer landingspagina’s, call-to-action (CTA’s) voor websites en leadgenererende formulieren
  • A / B-test en meet continu de prestaties van CTA’s
  • Werk samen met teams die verantwoordelijk zijn voor bloggen, e-mailen en sociale media om elk conversiepad te optimaliseren
  • Optimaliseer de conversiepaden van onze marketing
  • Verhoog de conversieratio’s en stimuleer marketing-gekwalificeerde leads voor ons verkoopteam
  • Optimaliseer het conversiepercentage van leads naar klant
  • Verhoog de efficiëntie van trechtermarketing

Vereisten voor een conversie specialist

  • BA / BS of gelijkwaardige werkervaring
  • Ervaring met webanalyse, A / B-testen en inkomende marketingtactieken
  • Bekwaam met behulp van slimme CTA’s en slimme formulierfuncties om te optimaliseren voor de levenscyclusfase en onze leads geleidelijk te profileren
  • Goede tijdmanagementvaardigheden
  • Mogelijkheid om te multitasken
  • Sterke interpersoonlijke en communicatieve vaardigheden
  • Kritisch denker en probleemoplosser

Invloed van een conversie specialist

Een conversie specialist inhuren is een hybride van een baan als bedrijfsanalist en een digitale marketingpositie. De CRO-specialist zal je helpen begrijpen hoe jouw klanten jouw website gebruiken en beter omgaan met je posts op sociale media dan speculatie of een enquête. De CRO-specialist kan deze gegevens interpreteren en aanbevelingen doen. Zelfs kleine aanpassingen in de taal of de manier waarop informatie wordt gedeeld, kunnen een grote invloed hebben op de effectiviteit ervan.