In onze maandelijkse column bespreken wij elke maand een Nederlands bedrijf dat een grote invloed heeft gehad op Nederland en haar economie. We bespreken in onze artikelen waarom de multinational zo bekend is geworden en wat de kracht is van het bedrijf. Nadat eerder Heineken en de Bijenkorf zijn besproken geven we deze maand de aandacht aan Phillips. Het beursgenoteerde bedrijf uit Eindhoven is bekend in binnen- en buitenland vanwege haar innovatie in de techniek. De laatste jaren heeft het bedrijf haar focus verlegd naar de gezondheidssector, iets wat in deze tijden van Corona natuurlijk extra aandacht verdiend.

Waar is Phillips bekend door geworden?

Phillips is onlosmakelijk verbonden aan de stad Eindhoven. Niet voor niks wordt de stad de lichtstad genoemd en tijdens Carnaval gekscherend Lampegat gedoopt. Phillips is al jarenlang shirt sponsor van één van Nederlands bekendste voetbalclubs, PSV. Vanwege de Europese successen van deze club heeft het bedrijf ook in het buitenland veel bekendheid gekregen. Ook heeft het bedrijf haar naam verbonden aan het voetbalstadion van PSV.

Waarom werkt Phillips ook in deze tijd nog altijd zo goed

Phillips heeft er een kunst van gemaakt om voorop te lopen op het gebied van innovatie. Wie wel eens rondom Eindhoven heeft gereden kan er bijna niet omheen, het innovatie centrum van Phillips. De kracht van Phillips is het feit dat ze moderne technologie tastbaar en begrijpelijk maken voor de consument. Een goed voorbeeld is de Philips Hue starterskit. Phillips Hue is een bekend product van Phillips. Met de starterskit maakt Phillips dit product beter bereikbaar voor de gemiddelde Nederlander. Ook is Phillips één van de bedrijven die de kar trekt wat betreft AED’s. Het bedrijf heeft het als haar doel gesteld om op elke hoek van de straat een AED te hangen. Op deze manier red Phillips dagelijks levens.