Een opgeruimd en net kantoor zorgt er niet alleen voor dat de ruimte er frisser uitziet, het verbetert ook nog eens je productiviteit en concentratie. Maar hoe houd je een kantoor nu opgeruimd, terwijl je het hartstikke druk hebt met werk? Het is dan erg verleidelijk om documenten en andere benodigdheden even snel weg te leggen op je bureau, om het vervolgens niet meer op te ruimen. Daarom geven wij je in dit artikel een aantal tips voor een opgeruimd kantoor!

Afvalbakken

Op het kantoor zijn afvalbakken je grote vriend. Tijdens het werken gooien we namelijk best veel weg. Van onze lunch tot papieren die we niet meer nodig hebben. Een klein prullenbakje naast je bureau zit dan gegarandeerd binnen een paar uur weer vol. Investeer daarom in meerdere afvalbakken op het kantoor of in één grote afvalbak. Zo hoef je deze ook minder vaak te legen.

Een net bureau

Ons bureau is de plek waar de meeste rommel zich kan verzamelen. Ruim daarom tijdig je bureau op, voordat de rondslingerende spullen zich gaan opstapelen. Dit betekent dat je losse documenten in een map opbergt en in de kast bewaard en dat pennen netjes in een pennenbakje of etui zitten. Leg alleen op je bureau wat je écht nodig hebt tijdens het werken. Zo kun je ook minder makkelijk afgeleid worden door andere spullen. Kabels van je computer, muis en overige apparaten kun je ook wegwerken door middel van kabelmanagement. Dit is een inkeping in het bureau, waar je de kabels doorheen kunt laten lopen.

Etiketten

Zeker bij een baan waar veel gewerkt wordt met documenten en administratie, is het overzicht snel zoek. Houd daarom al je documenten bij door middel van etiketten. Plak deze op dossiers of bijvoorbeeld op kasten en lades. Zo zie je binnen één oogopslag waar je dat ene belangrijke document terug kunt vinden, zonder uren te zoeken.